Вимова: {ˈnʊ̯͡ɔrɒw}.
Тут уже є дано се слово за "характер", и мені то є по добі. Але в ЕСУМ (IV, 112: нóров) є дано <норови́й> за "моральний" (ище, там же: <норовствéнний> "моральний"), а ближче до тями "характер" є від того самого корене твар: <нóрія>, тому, може, ліпше би за "мораль" брати твар <norof> (<норов>), а за "характер" брати твар <noréya> (<норія>). Або, може, різнити ті тями наголосом (див. наголос у <норови́й> за "моральний" та в <нóров>), тоді: <нóров> би за "характер" було, а <норóв> за "мораль", либонь.
<Це швидше характер.>
Ni, ‹nòrôu› blizye teacneity do "moral", obé bo slové poxodeaty œd perueisnoho znacyeinïa "intention ~ to strive". "Character" perueisno znacity tô cyto uirézano/zarõbleno/uitesano/nacertano e u leudiné.
виховничі цінності (суспільства, у суспільстві - відповідно)
мораль - виховання (рівень відповідальності)
Мова - це набуті знання.
Набуті знання, -це те що залишається в людині й відповідно впливає на поведінку та формує систему цінностей. ВИХОВАНІСТЬ.
А значить, "поука" - у тому розумінні яке мається на увазі - є може бути - Мораллю. ВИХОВАНІСТЮ
сумлінність, у глибинному значенні - теж як мораль. від неї все починається, формується(утворюється), й/та/чи/ завершується.
рівень моралі - рівень відповідальності., коли протилежні значіння то вже -
безвідповідальність - падіння моралі., падіння сумління.
рівень (різного) розвитку усього населення домінує(переважає) у форму поведінки та відповідальності в залежності від набутого/збиткового сумління. А далі й розуміння важливості відповідальності.
Відповідальні люди - чинять так, безвідповідальні - інакше; А далі їх різниці та границі коливаннями поділками вниз угору (умовно). В залежності від вкладеного в них виховання.
__________________________________________________________________
УКЛАДИНИ суспільства, разом з отриманим ВИХОВАННЯМ впливають на належну поведінку.
А належна поведінка, це відповідність + у певній формі активності, у значенні
вже -
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
та чи інша - відповідно до виховання.
ІНШИМИ влучними СЛОВАМИ, - "моральне виховання", може буде визначене як - Відповідне виховання - "відповідальне виховання".
УКЛАДИНИ суспільства, формуються стало й змінно, завдяки отриманому ВИХОВАННЮ й відповідно впливають на належну поведінку.
А належна поведінка, це відповідність + у певній формі активності, у значенні
вже -
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
та чи інша - відповідно до виховання.
ІНШИМИ влучними СЛОВАМИ, - моральне виховання, може буде визначене як - Відповідне виховання - відповідальне виховання.
відповідальність -
рівень моралі - рівень відповідальності., коли протилежні значіння то вже -
безвідповідальність - падіння моралі., падіння сумління.
рівень (різного) розвитку усього населення домінує(переважає) у форму поведінки та відповідальності в залежності від набутого/збиткового сумління. А далі й розуміння важливості відповідальності.
Відповідальні люди - чинять так, безвідповідальні - інакше; А далі їх різниці та границі коливаннями поділками вниз угору (умовно).
Мораль також виховання. Виховні цінності( у які щось закладено як фундамент,основу). З цього все починається й формується, тут вже й про духовність.
Духовні, виховні, ментальні, розумові цінності.
вихованість
1
виховничі цінності (суспільства, у суспільстві - відповідно)
_________ % ________
сумлінність, у глибинному значенні - теж як мораль. від неї все починається, формується(утворюється), й/та/чи/ завершується.
УКЛАДИНИ суспільства, разом з отриманим ВИХОВАННЯМ впливають на належну поведінку.
А належна поведінка, це відповідність + у певній формі активності, у значенні
вже -
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
та чи інша - відповідно до виховання.
ІНШИМИ влучними СЛОВАМИ, - моральне виховання, може буде визначене як - Відповідне виховання - відповідальне виховання.
https://uk.worldwidedictionary.org/мораль
Цікаво
+
А може краще ще й "повука"? Як "вучень", "навука" тощо.
Мова - це набуті знання.
Набуті знання, - це те що залишається в людині й відповідно впливає на поведінку та формує систему цінностей.
А значить, "поука" - у тому розумінні яке мається на увазі - є може бути - Мораллю.